ایجاد گوگل وبمستر تولز webmaster tools و ثبت نقشه سایت sitemap – جدید

پس از انتشار سایت مدتی زمان می برد که سایت شما در موتور جستجوی گوگل نمایش داده شود برای تسریع در نمایش سایت در نتیجه جستجوی گوگل باید سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل ثبت نمایید. برای انجام این کار کافیست در جستجوی گوگل عبارت google webmaster tools را جستجو کنید و از نمایش نتیجه جستجو بر روی همین عبارت کلیک کنید پس از لاگین در حساب GMAIL خود وارد صفحه گوگل وبمستر تولز شوید.

جستجوی کلمه google web master tools

در این صفحه بر روی گزینه start now کلیک نمایید.

عملکرد خود را در جستجوی Google بهبود دهید

نکته : اگر قبلا دامنه ای را در کنسول جستجوی گوگل اضافه کرده باشید پس از ورود با کنسول قدیمی جستجوی گوگل مواجه خواهید شد که با کلیک بر روی دکمه دکمه رفتن به کنسول جدید جستجوی گوگل ( Use new Search Console )به کنسول جستجوی جدید منتقل خواهید شد. و در آنجا در قسمت لیست دامنه ها کلیک و در انتهای لیست گزینه add property انتخاب نمایید.

در پنجره باز شده مطابق تصویر زیر بخش url prefix آدرس سایت خود را با http و بدون www وارد نمایید مانند: https://poopesh.com و بر روی دکمه continue کلیک نمایید.

نکته : توجه داشته باشیدکه اگر افزونه [SSL[HTTPS را در سایت خود فعال کرده باشید علاوه بر ثبت دامنه به صورت (http://yoursite.ir) دامنه را به صورت (https://yoursite.ir) نیز باید ثبت نمایید.

ثبت آدرس سایت

در پنجره Verify ownership در لیست گزینه ها بر روی گزینه HTML tag کلیک نمایید

صفحه انتخاب حالت احراز هویت دامنه

1- پس از کلیک بر روی این گزینه، تگ html نمایش داده شده در تصویر زیر (بخش شماره 1) بصورت کامل کپی نمایید.

2- تگ را در پنل مدیریت سایت خود در سایت ساز پوپش و در بخش مدیریت سایت>تنظیمات> googlewebmater قرار داده تیک آن را فعال و ذخیره نمایید.(بخش شماره 2)

3- در صفحه وب مستر بر روی گزینه verify کلیک و نهایتا بر روی دکمه done کلیک نمایید.(بخش شماره 3 و 4 )

قرار دادن تگ html جهت ویرفای دامنه

افزودن نقشه سایت

برای افزودن نقشه سایت بر روی گزینه sitemaps  در لیست کلیک نمایید. در صفحه باز شده در قسمت Add a new sitemap عبارت آدرس نقشه سایت را وارد (حتما علامت  /   را قرار دهید) و بر روی دکمه Submit کلیک نمایید.

در صورتی که آدرس نقشه را به درستی ثبت کرده باشید در لیست Submitted sitemaps نمایش داده خواهد شد و در جلوی آن نیز عبارت Success نمایش داده می شود.

افزودن نقشه سایت