بلاگ

سرویس بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش به کاربران امکان میدهد که به سادگی محتوا و مطالب را برای کاربران شان در وبسایت خود منتشر کرده و به اشتراک بگذارند. در سرویس بلاگ شما می توانید محتوای خود را دسته بندی کرده و حتی آنها را در زمان آینده منتشر نمایید. همچنین می توانید محتوای محافظت شده توسط رمز را نیز در بلاگ خود ایجاد کنید.

admin-blog

قبل از معرفی بخشهای بلاگ چند نکته مهم برای راه اندازی وبلاگ وجود دارد که در زیر آمده است و حتما این موارد را رعایت نمایید:

در ابتدا باید از قسمت مدیریت سایت – صفحات سایت – صفحه بلاگ را فعال فرمایید. تیک مقابل صفحه باید سبز رنگ باشد. و اگر می خواهید در وبلاگ شما در منوی اصلی سایت قرار داشته باشد آیکون چشم هم باید آبی باشد .

گام بعدی ایجاد دسته بندی میباشد. تا زمانی در وبلاگ خود دسته بندی نداشته باشید امکان نمایش نوشته ها وجود ندارد.

و حتما از آیکون آیکون ادامه مطلب  ادامه مطب استفاده کنید تا مطالب در صفحه اصلی وبلاگ شما، طولانی نشود و فقط خلاصه ای از مطلب را در صفحه اصلی بلاگ خود نمایش دهید. این ابزار باعث می شود که مطالب در صفحه اصلی وبلاگ سایت شما به صورت خلاصه وار نمایش داده شود و کاربر شما با محتوای بیشتری روبرو شود .

تغییر سایز فونت و فاصله خطوط تغییر ظاهر فرم نظرات و همچنین بقیه موارد استایل نوشته ها هم در صفحه اصلی بلاگ و هم در صفحه خود نوشته ( برای ویرایش خود نوشته ها در ویرایشگر قالب – صفحه بلاگ – آیکون آبی رنگ بالای هر نوشته را می توانید بزنید ) در قسمت ویرایشگر قالب صفحه بلاگ امکان پذیر است . 

منوی نوشته ها :

لیست تمامی نوشته های شما در اینجا قابل مشاهده می باشد. همچنین اطلاعات دیگری نظیر عنوان ، تعداد بازید از مطلب، دسته بندی مطلب ، وضعیت انتشار ، تاریخ انتشار و همچنین کلید ویرایش هر مطلب در این صفحه قابل مشاهده می باشند.

منوی بازشو کارهای دسته جمعی:

dropdown

از طریق این منو می توانید چندین مطلب را هم زمان حذف کنید. برای این کار حتما باید از لیست منو ها حداقل یک مطلب را انتخاب  کنید.


افزودن مطلب:

با فشردن دکمه افزودن وارد صفحه جدید می شوید که می توانید اطلاعات مربوط به مطلب تازه را در آن وارد کنید.

افزودن نوشته جدید

1- عنوان : در این فیلد می توانید عنوان مطلب جدید را وارد کنید.

2- آدرس مطلب : این قسمت آدرس مطلب را به شکلی که در مرورگر قابل مشاهده هست نمایش میدهد . در حالت پیش فرض عنوانی که شما برای مطلب خود انتخاب کرده اید به انتهای آدرس شما افزوده خواهد شد اما شما می توانید آن را به شکل مورد نظر خود ویرایش کنید.

3- ویژه : در صورتی که گزینه ویژه را انتخاب کرده باشید ، این مطلب بدون در نظر گرفتن تاریخ انتشار آن ، در ابتدای لیست مطالب در بلاگ قرار می گیرد. در حالت پیش فرض ترتیب مطالب در بلاگ بر اساس تاریخ ایجاد آنها می باشد.

4- دسته : در این قسمت باید باید مطلب یک دسته بندی انتخاب کنید. (در بخش دسته بندی می توانید دسته بندی جدید ایجاد نمایید) شما می توانید برای هر نوشته چند دسته بندی انتخاب نمایید تا در آن دسته بندی ها نمایش داده شود.

5- توضیحات سئو : این توضیحات در صفحه مطلب ، description سئوی صفحه (توضیحاتی که در زیر عنوان در نتیجه جستجوی گوگل یا موتور های جستجوی نمایش داده می شود) در نظر گرفته می شود.

6- ویرایشگر متن: با استفاده از این ویرایشگر می توانید مطلب خود را در بلاگ قرار دهید. کافی است مطلب خود را در آن تایپ نمایید و از امکانات آن برای ویرایش مطلب استفاده کنید.

برخی امکانات ویرایشگر متن:

جهت چینش متن، امکان بارگذاری  مستقیم تصویر و افزودن آن به مطلب ، امکان افزودن جدول، امکان افزودن ادامه مطلب ، امکان افزودن لینک فیلم از شبکه های به اشتراک گذاری ویدیو و …..

7- وضعیت انتشار : شما می توانید وضعیت انتشار نوشته خود را انتخاب کنید. برای این کار باید از منوی بازشو یکی از حالت ها را انتخاب نمایید.

status1

در صورت انتخاب (انتشار) پس از فشردن کلید ذخیره مطلب منتشر شده و برای همگان قابل مشاهده می باشد. در صورت انتخاب (عدم انتشار) ، مطلب منتشر نشده و بازدید کنندگان نمی توانند آن را مشاهده نمایند و در صورت انتخاب گزينه (انتشار در تاریخ) فیلدهای دیگری ظاهر شده تا شما تاریخ دقیق انتشار را مشخص نمایید.

انتشار در تاریخ - بلاگ پوپش

8- وضعیت کامنت : 

  • بسته :  قسمت نظرات برای این نوشته غیر فعال و نمایش داده نخواهد شد .
  • باز : قسمت نظرات برای این نوشته  فعال و نمایش داده خواهد شد .

9- رمز دار: در صورتی که بخواهید مطلب برای افراد خاصی در دسترس باشد می توانید از گزینه رمز دار استفاده نمایید. در این صورت تنها کاربرانی که به رمز محتوا ( که شما در این قسمت تعیین می کنید ) دسترسی داشته باشند می توانند مطلب را ببیند.

رمز برای محتوای که در ادامه مطلب قرار دارد تلقی می شود در نتیجه نوشته های قبل از ادامه مطلب در دسترس عموم میباشد بنابراین در هنگام استفاده از گزینه رمز دار حتما از ادامه مطلب استفاده کنید .

10- برچسب : شما می توانید برای مطلب خود برچسب هایی را اضافه نمایید در اینصورت برای کاربران خود مشخص کنید که مطلب درباره چه مواردی می باشد و جستجوی آن را ساده تر خواهد کرد.

کلید ذخیره : در صورتی که می خواهید تمامی تنظیماتی را که انجام داده اید ذخیره شود کلید ذخيره را بفشارید.

نحوه قرار دادن ویدئو در بخش بلاگ :