نحوه انتخاب کلمات کلیدی

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو وارد می کنند. به زبان ساده کلمات کلیدی افراد را قادر می سازد تا از طریق موتورهای جستجو محتوا مورد نظر خود را پیدا کنند. در یک وبسایت که به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده است از کلمات کلیدی به عنوان یک منبع برای موتور جستجو جهت اتصال کاربران به سایت استفاده شده است.

 شما باید بدانید که افراد چگونه به دنبال محصولات، خدمات و یا اطلاعاتی هستند که شما پیشنهاد می‌کنید، و اینکه چطور آنها باید بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. به همین دلیل است که داشتن لیستی از کلمات کلیدی یکی از اولین و مهمترین مراحل در بهینه سازی موتورهای جستجو است. از آنجا که انتخاب کلمات کلیدی پایه و اساس بهینه سازی موتور های جستجو است به خوبی ارزش صرف زمان و سرمایه گذاری برای انتخاب مناسب را دارد.

چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

کلمات کلیدی بسیار مهم هستند چرا که محور اصلی بین آنچه افراد در جستجوی آن هستند و محتوایی که شما ایجاد کرده اید می باشند. همچنین به کمک کلمات کلیدی بهتر می توانید موضوع محتوای سایت خود را به موتور جستجو بفهمانید.

چگونه کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

 

1- لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید

لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به کار خود را تهیه نمایید. ساده ترین راه برای تهیه کلمات کلیدی این است که خود را بجای دیگران بگذارید که ممکن است با چه کلمه و یا جمله ای به شما برسند.

2- کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید

کلمات کلیدی هم خانواده و یا مرتبط با کلمات کلیدی اصلی خود را پیدا کنید. به دلیل اینکه افراد زمانی که به دنبال محتوایی می گردند ممکن است با کلمات کلیدی متفاوتی جستجو پس بهتر است از کلمات هم خانواده با کلمه کلیدی اصلی نیز در محتوا استفاده شود.

3- کلمات کلیدی مهم و با رقابت بالا را کمتر استفاده کنید

مطمئنا در زمینه کاری شما سایتهای دیگری هم هستند که در حال رقابت با یکدیگر می باشند. از کلمات کلیدی که رقبای شما که از رتبه بالاتری برخوردارند و بیشترین استفاده را از آنها کرده اند کمتر استفاده نمایید. می توانید بجای این کلمات از کلمات مترادف ، هم معنی و کلمات کلیدی طول بلند این کلمات استفاده نمایید.

4- استفاده از پیشنهاد گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی

هنگامی که در جیستجوی گوگل کلمه ای را تایپ می کنید گوگل کلمات دیگری را نیز به شما پیشنهاد می کند. همچنین انتهای صفحه جستجوی گوگل نیز کلمات مرتبط نیز معرفی می شوند که این نیز می توانند به شما در انتخاب بهترین کلمه کلیدی کمک کند.

نمایش کلمات کلیدی مشابه

نمایش کلمات کلیدی مشابه