تنظیمات فونت قالب

در این بخش می توانید تنظیمات مربوط به فونت قالب سایت خود را انجام دهید.

پنجره تنظیمات فونت

1- در این بخش می توانید فونتهای مورد استفاده خود در سایت را فعال نمایید. هر فونتی که در این بخش فعال شود در تمامی قسمتهای ویرایشگر قالب قابل انتخاب خواهد بود.

توجه: تنظیمات فونت قالب مربوط به بخشهایی از ویرایشگر قالب که امکان تغییر فونت را دارند می شود مثل ماژول متن و تنظیمات قلم در جعبه ابزار ماژول ها و برای هر قالب بصورت منحصر و جداگانه می باشد.

توجه داشته باشید که انتخاب تعداد فونتها در این بخش تاثیر زیادی در سرعت لود ویرایشگر قالب خواهد داشت. هر فونت بین 100 تا 150 کیلو بایت حجم دارد و اگر بطور مثال 6 فونت را فعال نمایید حجم آن 600 کیلو بایت و باعث کند شدن سرعت لود ویرایشگر قالب خواهد شد. بنابراین بهتر است فقط فونتهای مورد استفاده در قالب را فعال نمایید.

2- نمایش این آیکون در جلوی هر فونت به این معناست که این فونت در قالب سایت استفاده شده است.

3- در این بخش می توانید فونتی را به عنوان فونت پیش فرض قالب سایت خود انتخاب نمایید. اگر در بخشی از قالب سایت که می توانید فونت آنها را تغییر دهید مثل متن ها، دکمه ها فونتی انتخاب نکرده باشید و بخش هایی که نمی توانید فونت آنها را تغییر دهید مثل صفحه سبد خرید، صفحه فاکتور و … فونتی که به عنوان پیش فرض انتخاب می کنید برای آن در نظر گرفته می شود.

4- اگر این گزینه را فعال نمایید، برای تمامی متنهای استفاده شده در قالب سایت (حتی اگر فونت دیگری انتخاب کرده باشید) با فونت پیش فرض نمایش داده خواهند شد.

در صورتی که گزینه (( فقط فونت پیش فرض استفاده گردد )) فقط فونت پیش فرض در قالب بارگذاری خواهد شد و تمامی فونتهای استفاده شده در قالب به فونت پیش فرض تغییر داده می شوند و اگر این گزینه غیر فعال شود مجددا به حالت قبلی باز می گردد.

و در انتها جهت ذخیره تغییرات باید بر روی دکمه ذخیره کلیک نمایید .