نوار واکنشگرا

نوار واکنشگرا

نوار واکنشگرا لایه ای انعطاف پذیر است که تمامی ماژول هایی که در آن قرار می گیرند با توجه به سایز صفحه نمایش تغییر مکان می دهند.

با کلیک بر روی گزینه نوار واکنشگرا در منوی افزودن ماژولها می توانید یک نوار واکنشگرا به صفحه اضافه نمایید.

با افزودن ماژول نوار واکنشگرا  مانند شکل زیر یک ستون برای قرار دادن ماژولهای صفحه به وجود می آید این مکان را میتوان به ستونهای بیشتر تقسیم کرد آیکونها های صورتی بالای نوار مربوط به کل نوار واکنشگرا میباشند ابزارهای نوار واکنشگرا - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش که در بالا یا کنار آن ظاهر می شوند. که شامل گزینه های افزودن ستون  به نوار واکنشگراadd row، حذف کل نوار واکنشگرا delete، تغییر شکل ظاهری Appearance-setting  که با کلیک بر روی آن پنجره جعبه ابزار باز می شود. و گستردگی نوار واکنشگرا Spread که گستردگی ماژول را با توجه به کادر میانی (استاندارد 940 پیکسل) و یا تمام صفجه ( اندازه مانیتور نمایشدهنده ویرایشگر قالب ) مشخص می کند.

یک نمونه نوار واکنشگرا پس از افزودن

یک نمونه نوار واکنشگرا پس از افزودن – در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

تنظیمات ستون درون های نوار واکنشگرا :

آیکونهای سبز رنگ row- response bar toolsمربوط به ستون ها میباشند که با انتخاب هر ستون در داخل آن نمایش داده می شوند .

شما می توانید تا 5 ستون را در نوار واکنشگرا ایجاد نمایید.

ستونهای نوار واکنشگرا

ستونهای نوار واکنشگرا

با کلیک بر روی هر ستون row- response bar toolsمی توانید آن را حذف ویا ظاهر آن را ویرایش نمایید. همچنین با کمک حرکت ستون می توانید موقعیت ستونها را نسبت به یکدیگر تغییر دهید. برای تغییر اندازه عرضی هر ستون نیز با درگ و دراپ کردن خطوط مشخص شده در تصویر زیر می توانید اندازه ستونها را تغییر دهید.

ستون

در هر ستون فقط امکان قرار دادن یک ماژول یکتا (ماژول های محصولات، دسته بندی محصولات، بلاگ، دسته بندی بلاگ، گالری، فرم تماس با ما، نقشه گوگل) وجود دارد.

آیکون Appearance-settingrow برای تغییر شکل ظاهری(با کلیک بر روی آن پنجره جعبه ابزار باز می شود.) و آیکونdeleterow  برای حذف هر ستون بصورت جداگانه می باشند

محدوده ناامن:

 محدوده ناامن بخشهای هاشور خورده در هر ستون میباشد که در هنگام جابه جایی ماژولهای درون آن نمایش داده می شود.

محدوده ناامن ماژول نوار واکنش گرا

محدوده ناامن ماژول نوار واکنش گرا

محدوده ناامن محدوده  میباشد که در موبایل – تبلت و مانیتورهای کوچکتر از 940px نمایش داده نخواهد شد . در حقیقت اگر المانی را در محدوده نام امن در نوار واکشنگرا قرار گیرد با کوچک شدن صفحه نمایش داده نخواهد شد.

برای تغییر جهت قرارگیری محدوده ناامن میتوان بخش تنظیمات پنجره تغییر شکل ظاهری(جعبه ابزار) هر ستون در قسمت “دیگر تنظیمات” گزینه ای برای تراز بندی محتوای درون ستونها وجود دارد.

نحوه تراز بنید محتوا